Wednesday, December 29, 2010

Run For ur Life!!

kena kejar anjing :S

okaay,hari ni rumah aku ada sedikit kemalangan coz saluran paip tersumbat n air bertakung sana sini -.-

so,kami terpaksa panggil plumber dtg rumah
haha,sumpah rasa mcm duduk dlm swimming pool doh bila rumah punya paip bocor
nasib baik dapur je yg banjir,kalau satu rumah banjir,mampus aku -.-

oleh disebabkan dapur kitorang banjir,mama aku x dpt nk memasak
jadi akibatnya kami sekeluarga terpaksa lah berlapar.

duhh,mula2 boleh la tahan.
but bila dah petang,fuh.. perut berbunyi mcm speaker doh!!

jadi,aku pun decide untuk keluar cari makanan kat warung/restaurant mana2.
papa pergi kerja,so aku kena pergi sorang2.

dngn hanya berbekalkan duit beberapa ringgit dan bertransport kan basikal,
aku pun pergilah mencari makanan.

ouh,fyi,aku x de lesen. that's y lah aku naik basikal -.-
old school doh!!

jadi aku pun berbasikal lah mencari warung makan,
hampeh,asal nasib aku malang ntah -.-
aku jumpa hampir 3 atau 4 kedai makan tapi semua tutup!

namun usaha aku untuk mencari makanan demi keluarga tetap tidak berakhir.
biar putih tulang,jangan putih mata!
(aku ckp mcm zaman perang dulu je -.-)

so aku pun 'drive' sampai kat satu rumah kedai ni
hampeh,dh macam cerita hantu pulak.
nama je rumah deretan kedai2,tapi semua TUTUP!

tiba,aku terdengar bunyi nyalakan anjing.
dngn begitu cemas aku toleh belakang,aku nampak seekor anjing cokelat.
comel!

tapi percayalah,kecomelan anjing tu semua hilang bila dia tunjuk kan taring dia n kejar aku mcm daging mentah
aku pun dh x fikir apa2,aku terus kayuh selaju yg boleh!

tapi mungkin anjing tu anjing liar,kuat nk mampus!
aku naik basikal,dia lari je,tapi jarak kitorang dekat je -.-
masa aku tngh panik kayuh basikal,aku toleh sebelah kanan.

FUYOOO!!!
ada lagi sekor anjing join aksi kejar mengejar bhaii!!
tapi anjing kali ni LAGI BESAR!!

aku dh rasa mcm nk mengucap pun ada time tu -.-

haihh,masa kita panik memang x boleh fikir dngn waras
aku TER kayuh basikal ke arah JALAN MATI

kat depan aku dah x ada jalan
n jalan yg aku ada ialah berpatah balik.

malangnya kat belakang aku ada dua ekor anjing yg lapar -.-

agak2 kalau jadi kat korang,korang nk buat apa?

mulut aku petah berkata-kata "fuck fuck fuck FUCK!!!!!!"

tiba2,aku terdengar bunyi seorang uncle cina
dia seperti bersiul memanggil anjing tu.

fuh,memang hebat lah uncle tu!
dia berjaya menyelamatkan aku :)

haihh,kalau xde uncle tu,insyaallah aku kena samak satu badan

thanks uncle :)

lepas anjing tu bla,aku dh terlampau takut smpai bawak basikal pun mcm mabuk je.
so aku pun balik rumah tanpa sebarang makanan. -.-

sori x de gambar coz aku terlupa nk suruh anjing dua ekor tu senyum sambil tunjuk 'peace' masa dia kejar aku -.-

4 comments:

Farhan Mokhtar said...

haha :D
anjing tuh nmpk sotong kot bwk basikal :P
mard letak gambar ko ats basikal, nk tgk :D

Mardy said...

haha,nnti aku tampal kt blog ni. khas untuk ko :)

ifaa said...

haha agak agak macam bace buku cerita pun ade gak ah :P

kakak fadhil said...

hahahahaha..yg ni,sumpah kelakar okay?!