Sunday, December 26, 2010

Memancing -.-

p/s : memancing sngt menguji kesabaran

haha,hari ni kami sekeluarga pergi memancing dkt satu bekas lombong dkt area Gopeng,Perak.
Bekas lombong ni dulu pernah jadi kolam ikan,so ada la org yg jaga ikan2 tu.
then,disebabkan ada sedikit masalah (aku x tahu apsal) pihak yg bertanggungjawab telah membiarkan kolam ikan ini begitu sahaja tanpa dijaga.
so,tempat ni terbiar n bnyk ikan2 dlm kolam ni :)
(paham x?)

ouh,ni semua idea mama lah yang nak pergi memancing tiba2 -.-
oleh sebab dia teringin nk memancing,kami pun ikut sekali.
al maklumlah,kami kan anak yang baik2 belaka?
(credit to : ahmad amirul,lailatun najua,ahmad thibraani)

then kami pun pergi je lah memancing skali
tapi kami pergi dngn kawan mama,makcik shida.

tuuu diaa! tempat memancing nya nun jauh kt pedalaman
memang  x de bangunan lah kt situ.
but even ada pokok n hutan je, line maxis penuh bhaii,
fuh,hebat betul maxis ni,dalam hutan pun ada coverage *promote maxis*

duhh,kat sana penuh dngn nyamuk + lalat
tapi redah je laa,nk pancing punya pasaal -.-

FYI,aku sekeluarga memang fail sikit bab2 pancing
sampaikan nk pasang joran pun terkial-kial 
so tadi terpaksa lah aku menebal kan muka dan menimba ilmu memancing serba sedikit dngn suami makcik shida tu
haha,segan jugak lah tadi,especially bila anak2 dia yg berusia dlm lingkungan 8 atau 9 tahun selamba badaak je pergi pasang pancing sendiri.

lepas tu,aku pun pergi lah pasang pancing dngn harapan dpt ikan -.-
okaay,first2 mcm best laa,tunggu ikan pun hepi je 

baru lepas baling pancing

haa ini situasi sebenar :

5 minit pertama : aku duduk bertapa je depan joran pancing tu. panas terik matahari pun aku x kisah sebab excited nk memancing punya pasal

10 minit pertama : aku start berpeluh n mulaa mencarut serba sedikit

15 minit pertama : anak makcik shida menjerit kegembiraan sebab dapat ikan.

20 minit : aku bercadang untuk tukar tempat memancing sebab fed up x dpt ikan langsung

30 minit : anak makcik shida dapat ikan kedua n aku start jeles lalu berlakon depan kamera -_______-

ikaaan besaaaar!!! :P

40 minit : aku tarik pancing. umpan aku habis dimakan tapi ikan haram aku dapat.

beberapa minit kemudian : makcik shida dapat ikan lagi sekor. dan aku mula fed up -_____-

dua jam kemudian : hari dh nak dekat maghrib n kami terpaksa balik -.-

setelah sehari suntuk aku duduk memancing,sekor ikan pun x dapat -____-
haihh,pelik betul. bila aku main game memancing kt Jusco,bukan main hebat lagi.
tapi bila pancing betul2,tarik ikan pun aku x merasa.
sedih betul -.-

duhh,lepas ni kena pikir dua tiga kali jugak lah kalau nk memancing -.-

tapi last2 makcik shida bagi juga sekor ikan kat kami.
jadi lah,boleh kelentong org ramai yg kami dapat ikan sekor time memancing tadi

ikan tu besaaar!!
kalau x silap aku,ikan tu ikan paten kot.

meet Bubu :)


besaar kan?
seronok betul dpt ikan ni,eventhough org yg kasi.

haha,first2 kami ingat nk pergi beli ikan kat tesco je,then nk mengaku yg ikan tu hasil pancing kami :P
kami dah dpt ikan ni,jadi laah untuk dijadikan buah mulut dkt jiran tetangga :)

p/s : almost sume org percaya yg aku pancing ikan ni :P


detik2 terakhir bubu sebelum jadi tompoyak :'(

No comments: