Monday, December 20, 2010

Trip to Hattyai


   
meet Mr Teddy -.-


hey,I'm back! :)
okie dokie, first of all, nampak teddy bear kat atas tu? aku DIPAKSA untuk tangkap gmbr dngn teddy tu.
So,stop questioning urself with questions like " mamat ni lembut ke? " get it?


duhh,about hattyai thailand. it is not like u think for -.-
hmm,before aku sampai dekat sana,i was imagining myself yang kat sana ada maknyah n lots of bapuk jalan sana sini sambil cari rezeki.
yalah,kat sana transeksual mudah kan?

but when aku sampai kat sana,duhh. suma benda tulis dalam bahasa "jawi" diorang.
aku mcm rusa masuk kampung jugak lah. perak dngn benda sana sini.
dan orang kat sana orang2 dia seolah-olah macam tak tahu ckp bahasa lain selain daripada bahasa thailand diorang -__-
haa,kalau dekat malaysia,org chinese slalu tercakap cina dngn aku coz maybe muka aku mcm cina lah kot.
then kat sana,ketika aku tngh merayau seorang diri. ada sorang makcik thailand yang innocent ni menegur ku.

Makcik Thailand : " kapungkap keletak tangkup tingkaaap?" <-- bahasa thailand
aku : " I'm sorry but I'm malay" *senyum gatal sikit*
Makcik Thailand : " ouhhh,@#$%&*%$#$%^&*%$#???" <---bahasa thailand
aku : haha,aku tak paham lah apa ko ckp -__- <-- cakap sambil senyum 
then aku terus bla
haa,makcik tu x pe lah. ye lah,dia penduduk biasa je kan?
kalau kat malaysia pun,ada jugaa penduduk yang x reti nk berbahasa inggeris.
tapi the best part is, pusat immigration dia pun tak reti bahasa inggeris! HAHAHA
dia ada tulis something kat atas board yg berbunyi seperti :

"Whoever brings or take an ALIEN entering into the KINGDOM or does anything which help to assist an ALIEN in making entry into the KINGDOM shall be punished by imprisont not exceeding 10 years and/or fine not exceeding 100000 baht"

p/s : aku salin SEBIJIK dngn apa yang diorang tulis -.-

MAYBE,apa dia nk cuba sampaikan ialah,siapa yang membawa pendatang asing tanpa izin akan didakwa kot.
but istilah ALIEN tu serious x boleh bla.
tahulah pendatang asing,but bukannye makhluk asing! dinggai punya thai -___-

kat hattyai tu mcm uptown je. x de lah best mana pun.
siapa yang berjiwa pasar malam memang patut datang la.
but for those yang suka Gucci,guess?,Louis Vuitton dan sekutu dengannya,lupakan je la.
better korang menabung lebih sikit pergi kat negara2 yg dah membangun.

eventhough kat sana mcm uptown,for me floating market is quiet interesting.
nama floating market tu diberi sebab kebanyakkan penjual kat sana naik sampan n jual atas air.
(tapi kita x payah naik sampan pun kalau nak beli barang diorang)
ayahku yang buncit 

makcik2 yang tngh jual barang atas sampan -__-

floating market!
haha,barang2 kat pasar terapung tu agak murah.
sebagai contoh,nampak tak air yang akak aku minum tu?
tu air kelapa yang dijual dngn buluh tu sekali. RM2 je.

kat floating market ni kebanyakkan nye jual makanan je.
ada lah sosej,kerabu dan sebagainye.
but benda tu dah biasaa. yang aku sukaa kat situ,ada geria jual serangga goreng bhaiii!!!

macam2 jenis serangga adaa.
korang nk apa? lipas goreng? riang2 goreng? belalang goreng? sume ada lahhh!

and aku ada laa beli belalang goreng sikit sebab nak rasa.
SERIOUS aku makan! bukti ;

riang2 goreng <3

pedulikan muka aku yg mcm tahi tu. TENGOK! aku makan belalang!

okaay,skarang mesti korang nk tanya, " macam mana rasa seekor belalang gorang?"
hmm,secara ringkas nye, rasa belalang sebijik mcm udang kering.

kalau nak detail nye.
bila korang gigit belalang dalam mulut korang,cecair haemolymph dalam belalang akan pecah n terkena lidah kau.
time tu korang akan rasa pedas2 sikit n ada rasa macam udang.
n bila korang telan belalang tu,korang akan dapat rasa kaki belalang seolah-olah tersangkut kt tekak korang
dan time tu korang akan buat tarian hawaii sebab geli sangat! (kisah benar daripada pengalaman aku)

oh btw,belalang HALAL.
so jangan nk ceramah aku kataa belalang haram -__-
kalau tak caya pergi tanya mufti.

hmm,apa yang menarik kat sana lagi ya?
oh ye,aku terjumpa kawan lama,Fatin Nadrah.

dia kawan sekolah rendah aku.
ceyhh,masa aku merayau-rayau dekat malaysia,x de pun aku jumpa diaa.
bilaa aku merayap kat tanah orang,tbe2 ada dia.

malangnye aku terlupa tangkap gambar dia -.-
xpe lah,nanti reunion aku tangkap gmbr dia n tunjuk kat korang.

haha,then aku rasa xde pape yg menarik sngt pun.
coz lepas tu aku balik hotel n terus tdo.

End of my Vacation

3 comments:

Anonymous said...

kegelian kot cra kw cter mkn belalang tuh!

Mardy said...

haha,bayangkan aku yg makan benda tu -__-

HaifaHaris said...

muka mard pelik.time mkn blalang tuh..