Thursday, December 16, 2010

Ipoh Parade :)

old classmates



today i went to ipoh parade.
for those yg x tinggal kt ipoh mesti tahu ni. ipoh hanya ada dua pusat lepak yg best,satu jusco,lagi satu ipoh parade AKA parkson.

Tadi Fadhil ajak pergi sana,so aku n dia pun pergi lah.
kitorang x plan sngt pun nk pergi parade hari ni,saja2 je nk jalan.

then time kitorang tngh jalan2,fadhil ckp dia nmpak puteri.
okay,i was a lil bit excited. haha,before i continue this story,let me tell u who is Puteri.

puteri kawan baik aku masa aku kt MRSM Lenggong.
dia ni agak best jugak lah. bukan apa,aku slalu buli dia :)
x de la buli teruk sngt,just ketuk kepala dia n slalu amik barang2 dia je.
oh,aku ingat lagi dia pernah menangis sebab aku.
dulu,dia ada bawak cokelat dtg kelas. BANYAK!
aku pun terus rampas cokelat2 tu dari dia n pass satu kelas.
bila cokelat tu smapai balik kat dia,dh tinggal satu je.
dia terus menangis -__-
haha,aku cuak juga lah time tu. but bila aku nk pujuk dia je,dia terus gelak smabil menangis.
haha,sumpah pelik -__-
ayat dia "jahat la ko mirul! kau tahu kan kte x reti nk marah kt kamu?"
aku pun gelak je lah -__-

back to our main topic,so tadi aku n fadhil pun pergi cari puteri
haha,kitorang jumpa puteri dkt tingkat dua,dia dtg dngn kawan dia n ayah angkat dia.
honestly,aku pun x pernah tahu dia ada bapak angkat -__-

siot punya puteri,dia boleh pulak mengadu kat ayah angkat dia pasal aku. -.-
dia kata; " ayah,ni lah mirul. dulu kat lenggong,dia slalu buli ieka. macam2 lah dia buat kat ieka. sampai bila ieka pindah pergi mrsm langkawi,ieka menangis sebab x de siapa dh nk buli ieka"

siot,aku dh cuak dh time tu.
aku ingatkan pakcik tu nk buat mcm ni.
dialog : " ouh,ko kacau anak aku yea? ambik ni! *pelempang!!* "

Tapi pak cik sporting lah juga. dia kata " oh ye ke? haa,pergi lah buli dia balik."

then beberapa minnit kitorang lepak dngn puteri,kitorang mcm segan lah.
ya lah,siapa x segan kalau lepak sekali dengan pakcik kan?

so kitorang pun bla.

ouh,before fadhil balik. dia ajak makan kenny rogers.
duhh,duit dlm poket aku time tu ada 15 ringgit je kot. memang mampu lah! -__-

tapi fadhil kata xpe,dia sponsor.
yes! makan free :) thanks fadhil.

dia bagi aku mkn spaghetti. sedaap.
tapi kitorang makan dngn akak dia skali.
akak dia baik ouh. friendly gilaa.

then after kitorang dh habis makan,fadhil pergi bayar.
Fulaweiii, RM80.15
haha. akak dia ckp " ini kalau makan kedai mamak,buat muraay pub lepas ni."
haha,aku terpaksa berdiam lah. ya lah,aku pun di-sponsor je kan?

after makan,diorang nk kena balik.
so aku pun bye2 lah diorang.

aku pulak terpaksa tinggal sorang2,sampai lah pukul 7 sebab nk kena tunggu abang ambik.
hue,penat juga lah tunggu dia,sampai aku tertido kt kerusi dlm parade.

tapi x pe lah,asalkan x payah bayar duit teksi sebab nk balik rumah :P


Fadhil Hanafi




Puteri Nur Atikhah Fadhillah




No comments: