Thursday, December 23, 2010

Interview McD :)

tngh kena interview :)

woohoo!
minggu lepas aku ada mintak kerja dekat mcD tambun kan?
oh,kalau korang belum baca post "job hunting lagi",sila click kt link ni.
haa,hari ni dia panggil aku untuk interview :)

perghh,aku agak excited lah jugak.
ye lah,jarak mcD dngn rumah aku,alahaiii,sekangkang kera je!
naik basikal pun boleh sampai.

so,disebabkan aku over excited and nak make sure kan aku betul2 dapat kerja tu,
aku pakai kemeja tau!
ceyhh,nak jaga perterampilan lah konon.
yalaah,bak kata cikgu : " first impression org kt kita penting!"

jadi,aku pun masuk dlm mcD tu n berjalan seolah-olah professional.
then aku jumpa lah sorang kakak mcD ni,dia kata kalau nk interview,tunggu jap coz kena panggil manager.

beberapa minit kemudian,manager pun dtg n duduk depan aku.
oh btw,lelaki mcD dlm gmbr kat atas tu lah manager nye.
(aku memaaang suka tangkap gmbr manager,senang sikit kalau aku nk voodoo diorang kalau kes 'brian' berulang kembali)

sesi interview ;
manager : ini ahmad amirul kan?
aku : ye saya *senyum kambeng
manager : haa,awak tinggal dkt sini je kan?
aku : aah,jadi senang lah kalau saya nk dtg kerja kat sini sebab jarak rumah saya kat sini,naik basikal pun boleh
manager : ouhh,mcD dekat sini 24jam tau. jadi awak tak kisah kalau terpaksa kerja dalam pukul 12 mlm hingga 7 pagi?
aku : ouh,boleh je tu. lagi pun saya dah biasa tido lambat2 ni
manager : haa baiklah,nanti dalam tempoh masa seminggu ni saya akan telefon awak untuk bagitahu keputusan.
aku : haa? dah habis dah interview?
manager : aah,dah habis dah

aku terkesima seketika.

hek eleeeh,aku ingatkan interview mcD susaah.
ni interview x sampai 5 minit pun.
ceyhh,penat2 aku seterika baju kemeja sampai x de kedutan langsung

tapi x pe lahh,asal kan interview aku berjalan dngn lancar.
kepada sesiapa yang baca post ni, sila baca doa kat bawah ;
" bismillahhirahmannirahhim,bagilah ahmad amirul dapat kerja kat mcD tambun. amiin"
:)



7 comments:

Farhan Mokhtar said...

comel!, membazir letrik la ko seterika bende tuh =.=

rozaidi said...

woi...interviem mcd pakai singlet pon bley r..buat malu aq sebagai member ko je

Mardy said...

Paan : Thanks paan! :)

j-bo : uisssh,ni sume mock interview punya pasal lah! aku dh terikut-ikut.

Muhd Khairullah said...

goodluck mard :)

Mardy said...

ouh,thanks pengat

Thasha said...

haha. ko tak dapat. ksian ko. btw aku pon tak dapt.haa

Mardy said...

ish,kite menganggur je la smpai masuk U :(