Monday, January 10, 2011

playing with cupid :)

the best romance movie ever :)


okaay,kebekalangan ni aku just menonton love story je
ya lah,i was hoping for a better love life, so aku just tngk cter2 jiwang n take some lessons :)

haha,no wonder lah diorang panggil aku budak jiwang kt kelas duluu :)

bukan apaa,setiap kali kena buat essay english,
aku mesti tulis pasal love :)
hey2,dpt markah tinggi jugak tau :P

oh,disebabkan aku rasa cter ni best,aku nk share sikit sedikit info pasal kedua-dua movie ni.
maybe after that korang akan excited nk download movie ni :)

jangan risau,kalau korang interested nk download movie ni,
sume aku dh sediakan. :)
link download sume ada dekat post ni.
so,enjoy!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sky of Love (Koizora)
credit to anis sebab suruh aku tngk cter ni :)
for those who loves japanese,this is the right movie that u should watch.

koizora atau dlm bahasa inggeris nya sky of love.
cter ni mengisahkan pasal cinta pelajar sekolah menengah.

okaay,heroin dlm cter ni supaah comel n hero dlm cter ni pun hensem la juga
cuma rambut hero tu agak pelik sikit. warna putih -.-

diorang punya love story agak unik sikit sebab daripada total stranger,terus jadi couple.
n cara Hiro pikat Mika pun unik juga,so kepada lelaki2 sekalian,boleh tiru cter ni kalau nk cari gf :)

btw,tempoh masa citer ni 2 jam 15 minit
eventhough mcm lama,tapi percayalah,korang takkan bosan coz it is full of surprise 

time aku tngk cter ni pun aku mcm " ish,laki ni biar betol" "laaa,takkan laaa *sedih*"
hha XD

oh lagi satu,kalau korang nk feel tngk cter ni,
korang tngk cter ni bila korang sorang2 :)
then barula  x malu kalau nk nangis kan?

hey,aku x nangis,cuma tersentuh je -.-

kenapa aku tersentuh?
haha,sebab cerita ni sedih la juga.

the reason why aku tersentuh, aku mcm gilaa kagum dngn Hiro.
dia sngt setia n care terhadap Mika n xnk langsung Mika sedih.
everything on his mind sume pasal Mika.

and meanwhile Mika pulak,lepas ada pertelingkahan dngn Hiro,dia terus terkapel lain -.-

well,itu membuktikan bahawa GUYS are much much more LOYAL than GIRLS

haha,tapi si Mika tu pun bukan nya sengaja nk kapel lain
she had to,ya lah, untuk melupakan Hiro.
tapi gagal,kesian betul kt 2nd bf dia -.-

cter ini ending yg sngt2 sedih.
maybe korang yg lembut hati akan menangis.

kalau korang nk tngk cter ni,nah aku bagi url dia.
korang download ya?

tapi sebelum tu sila download bittorent : download link

okaay,next korang download ni : Koizora (Sky of Love)
btw,bila korang tekan download torrent,dia akan suruh sign in.

kalau korang mls sngt nk sign up,guna je account aku. aku buat khas untuk share

username : ahmad_amirul_0212
password : 12345

n bila torrent tu dh siap
korang download cter tu guna bittorent tu.
ni panduan kepada sesiapa yg x tahu guna torrent :
bukak bittorent yg korang download,
kat atas ada "file" tekan situ.
then cari "add torrent"
then korang click dkt torrent cter yg korang download tadi. paham?

have fun watchin the movie :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A Walk To Remember
credit to MayMay (amy) yang share cerita ni dngn aku :)

okaay,ni cerita org putih.
so ada bnyk kissing part lah XD

hmm cerita ni about sorang laki yg bernama Landon.
dia ni popular kt skolah n ada satu group yg nakal.

dia ni mcm terkenal dngn kaki buli laa.

one day,landon dihukum sebab melakukan suatu kesalahan.
dia kena buat kebajikan n join drama.

sejak tu,dia berjumpa dngn seorang perempuan yg bernama Jammie.

Jammie tu sngt baik orang nya.
dia sngt religious (beragama),n dia still dara -.-
disebabkan dia masih dara,org slalu ejek dia.

first2 si Landon tu anti dngn Jammie,
but last2 dia tersuka kat Jammie.

Landon banyak sacrifice untuk Jammie
n dia buat mcm2 untuk bagi Jammie happy

agak sweet jugak lah.

but mcm biasa,setiap love story mesti akan ada sad ending sebagai penamat cerita.
well,u can guess it by yourself

overall,since Landon bertemu dngn Jammie,perangai dia berubah
Landon jadi baik n jadi lebih berwawasan.

cter ni berdasarkan novel n sngt2 menarik.
so,sila tngk :)

"Love is always patient and kind
It is never jealous
Love in never boastful or conceited
It is never rude or selfish
It does not take offense,and it is not resentful"

click kat sini untuk download movie ni : A walk to remember
cara download sama je dngn kt atas tadi

btw,cter ni x de subtitle,so sila download subtitle dia terlebih dahulu
download : subtitle
p/s : sila scroll down,cari yang ENGLISH. jangan nk menggatal pi download arabic,kang x phm pula.

oh,untuk guna subtitle ni masa korang tngk movie ni,korang bukak movie ni 
then korang 'drag' file subtitle ni,n 'drop' kan dkt movie tu.

nnti dia akan display subtitle,phm?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

haa,tu saja kot setakat ni.
btw,if korang ada apa2 masalah untuk download cter ni,sila tanya soalan melalui comments.
aku akan jawab :)

thanks for spending time on my blog!

5 comments:

HaifaHaris said...

saje nk share,kalo nk tgok movie love free xpyh byr,[kcuali bil letrik,itu kna la byr]..
try search.: mysoju.com.
then cari movie ape nk tgok..tp kbnyakannnye jpun n korea

sahira hamdan said...

sky of love best eh mard,i bru plan nk tgok

P U T E R I . said...

Tgah download using ur account . Thanxx tutor :)

Anonymous said...

Your the student loan people service provider to service provider as some even offer unlimited dialing to
a few powerful companies. The real question is: can we live in.
Keep in mind that this is purely an opinion.

Feel free to surf to my blog post; Private Student Loans for People

Unknown said...

nice written buddy, i just liked your post, am a blogger and i write on mobile games. recently i wrote on simcity buildit and you may like this info about the game that there are game tips in game which we can use easily. thanks.