Friday, January 14, 2011

Tamatnya riwayat sebuah telefon bimbit :(

Nokia 1200, R.I.P, 2009-2011 :(

haihh,sedih betol kan apabila handphone kita rosak?
btw,ini handphone aku,nokia 1200 atau lebih dikenali dengan nama glamour nye sebagai handphone torchlight -.-

haa,aku beli handphone ni time aku form 4.
aku nk jadikan phone ni sebagai phone asrama aku lah.
bukan apa,phone ni rm 90 je,so kalau kena curi or kena rampas,x de lah ralat sangat kan?

eventhough phone ni tidak dilengkapi dngn pelbagai kemudahan seperti GPRS or Bluetooth,
phone ni tetap best!

phone ni simple,kecik n tahan lasak!
bukan setakat itu saja, phone ini juga ada game kegemaran aku!

RAPID ROLL!
the best handphone game ever!
aku slalu main game tu bila aku bosan n guess what,
i dare you to beat my highscore!

my highscore : 4537 <-- serious!

btw,sebelum ni aku ada phone lain.
so phone ni jadi semata-mata phone asrama je laa.

tapi ada kemalangan berlaku -.-

mula2 aku guna N-gage QD, 
then masuk virus -.-
virus yang gilaa babi terok sampai phone tu tidak boleh diselamatkan lagi!

then papa bagi aku phone lain.
phone zaman dulu kala -.-
phone yang murah, tetapi mulia sikit daripada phone torchlight ni coz dia ada GPRS n bluetooth
(tapi x de camera)

phone ni ialah Nokia 6021.
aku guna phone ni agak lama la jugak coz aku mls nk beli phone baru.
n phone ni pun bnyk kali gak lah terjatuh.

pada suatu hari,aku terjatuhkan phone ni dngn begitu drastik!
akibatnya,phone ini telah rosak!
dia terpadam sendiri n macam mana sekali pun aku nk on kan dia,dia still x nk hidup.
maka matilah riwayat phone Nokia 6021 :(
Al-Fatehah.

oleh disebabkan kesemua phone telah rosak,maka aku bergantung 100% dngn phone torchlight ni.
aku tak kisah phone tu canggih ke x, asalkan boleh call n text org.

pada suatu hari, iaitu pada hari rabu yang lalu,
aku ada hangout dngn kawan2 aku.
tetapi ada suatu tragedi yang berlaku sebelum aku pergi keluar untuk hangout dngn diorang -.-
(aku x tulis tragedi ni kt post tu)

pada hari tersebut,aku terbangun lewat.
lewat sangat! dalam pukul 1 pm!
bukan sebab apa,aku stay up sampai pukul 7am pada mlm sebelum tu,sebab tu bngun babi lewat -.-

disebabkan aku terbangun lewat,aku terus pergi mandi sebaik sahaja aku tercelik mata.
KETIKA aku mandi,telefon ku berdering.
jadi aku angkat je la telefon tu walaupun aku time tu ada kat bawah shower -.-
(btw,sudah jadi satu tabiat bagi ku untuk bawak telefon bimbit masuk ke tandas sekali)

akibat daripada tindakan 'pandai' ni,
phone ini telah MASUK AIR.

haihh,setelah bnyk kali dia jatuh, aku sangkakan dia tahan lasak.
bukan apa,selalunya dalam hujan pun aku still boleh on call.
so aku ingat bawah shower bilik mandi pun boleh jugak la kan?
(aku tahu korang tngh ckp " bodoh gila mamat ni" )

haha,then lepas mandi aku terus bersiap-siap untuk pergi hangout.
aku mula start sedar phone aku dh jadi gilaa beberapa jam selepas tu.

kegilaan nya seperti ini :
bilaa korang tekan no 2 (abc) ,no 9 (wxyz) pun akan turut tertekan sekali.
n bila korang tekan OK,dia akan "BACK"
n selalunya korang akan susah nk tekan button HIJAU (angkat telefon)

haihh,so bila kita nak tulis text kt orang.
dia akan menjadi seperti hawwi! nawmaw sawyaw Awmirul!
bila korang tekan A (2),huruf W (9) akan tutut terkeluar.

aku panggil phenomena ni sebagai "the aww factor" -.-
sebab kadang2 korang nk tekan A je,
but yang akan korang dapat ialah "Aww"

contoh :

The 'aww' factor
p/s : benda ini benar!


okaay,i am fucking damn hate this friggin "aww" phenomena -.-
siot,dah mcm apa je kalau txt org ada 'aww' ni -.-
contoh : " hi! bt pe? aww"
ada mcm bapuk x? XD

mula2 aku sabar je la,
kalau terkeluar 'aww' aku kena delete balik,then tulis balik -.-
almost satu sms,aku spend masa nk dkt 5-10 minit gak lah.

aku cuba berfikiran positif,
alaa,lama2 ok la.

tapi HAMPEH,
Semakin lama tempoh masa diberi,semakin teruk ia akan terjadi.
HYPOTHESIS IS ACCEPTED!

kesabaran aku terhadap phone ni akhirnya hilang pada hari ni.
bukan apa, aku letak password kt phone ni.
so nk unlock,kena letak password.

oleh sebab kejadian ni berlaku,
UNLOCK KEYPAD PUN DAH TAK BOLEH!

oleh sebab demikian aku melontar phone ni ke dinding untuk melepaskan geram -.-
oh,bukan sekali,tetapi banyak2 kali!!

antara situasi :
easy as 1 2 3
okaay,gmbr ni ditangkap secara continuously oleh camera aku.
camera aku bukan DSLR,so dia punya shutter speed perlahan sikit.
that's y nmpk seceput dua je adegan aku baling phone.

oh,dan ini hasil daripada situasi atas :

 
BERKECAI

haihh,bnyk kali mcm mana pun aku baling, phone ni kalau kita cantum kan dia,
dia still boleh on juga.

tapi x de guna pun coz DAH ROSAK GILA.

oleh sebab demikian,

KEPADA SESIAPA YANG MENGHANTAR SMS KEPADA AKU,
aku tak dapat reply coz phone aku mcm babi.
sekian,harap maklum.

5 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

haha ! ngek ngok pergi rosakkn lg apehal... pandai mirol pandai...

nurrizque said...

owh org di ats adalah saya... haha ! ooo mcm ni nk post comment yee baru tau... :) tp np nuriz nye x de comment ye?? hmmm...

applecadbury said...

kisah yg agak menarik!!
sronok bce aww!!
haha

Hannah Rafiq said...

HAHA aku pernah doh jadi aww ajhkddmnsknei kejadah tu
macam sial sahajaa kan?
rasa nak mati kan diri jea kan