Thursday, January 13, 2011

Menjadi Cikgu :)

Adlina,Nuriz n Puteri :)

hahaha,seperti yang korang tahu,aku adalah bekas mangsa spm :)

so aku rasa mcm alangkah baiknya kalau dpt mengajar budak2 serba sedikit mengenai pelajaran.
akhirnya cita2 ku itu menjadi kenyataan apabila Nuriz meminta ku mengajar addmath!
woohoo,addmath! my favourite subject!
so aku pun dngn excited nye bersetuju nak ajar dia.
dia kata dia nak ajak kawan baik dia,Adlina sekali.
haha,x kisah laa kan. bak kata pepatah orang putih,the more the merrier! 

setelah berbincang akan hal ni,kami bersetuju untuk buat 'kelas' kt Library Taman Budaya.
okaay,sejujur-jujur nye ni first time aku jejak kaki kt sini -.-
selalunya aku pergi library Razak je.

tapi x pe lah,kerja amal punya pasal,tempat baru pun tempat baru laa :)

btw,aku ajak kawan baik aku sekali,Puteri
dia ni pandaii la jugak,that's y lah aku ajak dia datang.

bukan apaa,kalau aku x tahu nk ajar,dia boleh backup.
ye lah,eventhough addmath tu subject favourite aku,but siapa berani gamble dngn addmath kan?
kang kalau x reti,malu je -.-
nanti mesti jadi mcm " eeeee,mirul x reti buat soalan senang! bluek bluek,bodohhh~ "  -.-

haha
so aku smpai kt library pukul 2.30 kot.
(itupun naik teksi -.-)

hek elehhh,sekankang kera je rupanye jarak library ni ngan rumah flat aku -.-
kalau aku tahu jalan kaki pun bagus.
boleh bakar ketulan2 lemak yg berlebihan ni :)

aku sampai2 terus jumpa nuriz n adlin.
uishh,aku sorang laki tauu.
memang shy shy cat lah mula2.

but last2 aku jadi mcm biasa gak coz diorang ni friendly la juga
(diorang lagi bnyk ckp dari aku -.-)

then lepas berkenal,aku terus ajar addmath,chapter 1
function :)

mula2 ajar diorang mcm senang lah jugak.
ye lah,function je kan?

then bila sampai kt subtopic : composite function.
ohmaigod,teringat betul zaman aku first2 belajar addmath -.-

bnyk kali jugak lah aku explain.
alhamdulillah diorang PAHAM JUGA setelah aku explain untuk lima enam kali :P

oh Cikgu Chempaka,
terima kasih kerana sabar mengajar saya ketika saya langsung tidak mengenali addmath :)

oh, and the best part is.
nama penuh kawan baik nuriz ialah Yang Adlina.
so kita boleh pilih nk panggil dia Yang atau Adlina lah kan? :P

n si adlina ni pulak panggil aku abang XD
budak baik lah katakaaan :)

so aku rasa mcm dh kawen dah pun -.-
for an example :

" Abaaaaang~ ni nak buat macam mana? "
"oh,Yaaang~ buat je equation ni dulu"
XD LOL!
Nuriz dan Yang Adlina XD

then setelah beberapa minit aku mengajar diorang,Puteri pun sampai.
hah! memang bagus betul dia dtg time tu!

then bila dia duduk kt meja,aku suruh laa adlina n nuriz tanya dia pasal soalan composite function yg diorang x paham.
HAMPEH,aku ajar smpai berulang kali. yang si puteri ni ajar sekali je XD

nampak sngt aku ni " berbakat " jadi cikgu kan?

haha,tak pe lah.
best jugak ajar budak2 ni even kena buat baby steps sikit :)
serious.

then sambil aku n puteri arahkan diorang buat latihan,kami bersembang.
dang,puteri dapat SPC (skim pelajar cemerlang) n dia akan masuk UTP tronoh isnin ni.

aaaah tahi betul,jeles aku -.-
dia kata MARA sponsor dia RM 110 490.
wataaafak? bnyk gila doh!

haihh,apa boleh buat,dia pandai.
aku time kt mktb dulu png x de memberangsangkan sngt pun -.-

time kitorang sembang,budak2 kecil dua orang tu dengar sekali.
then dua2 jadi excited -.-

Nuriz : " eeeeee,akak dapat UTP tronoh? wah pandainye! saya nak sangat masuk sana! huuu,saya nak jadi mcm akak jugaaaa! "
Adlin : " aah,saya pun nak jadi macam kakak! akak pandai,baik,sporting, comel pulak tu! "

-__________________-
adoiii,menyampah sungguh aku dngr kata2 itu. haha
especially yang COMEL tu -.-
habis bangga si minah puteri tu dngn aku.

Puteri Nor Atikhah Fadhilah -.-


then kitorang sambung mengajar.
haa,lepas tu xde lah susah mana pun ajar diorang coz diorang dh paham konsep.

tapi serious la kan,si nuriz n adlina ni jenis yg cepat pick up.
patut la dpt 8A pmr!

haa,kitorang study sampai pukul 5 mcm tu,then berhenti.
bukan apa,si nuriz n adlina ni budak2 baik,x reti nk balik rumah sendiri -.-
so diorang kena tumpang parents diorang balik bila office tutup.

then after diorang balik,aku n puteri je tinggal.
hah,kami pun buat keputusan nk jalan2 kat Ipoh Parade.

ipoh parade pun dekat je dngn library tu
so jalan kaki je laaa.

then sampai kt ipoh parade,kitorang jalan2 je.
biasa2 je jalan2. 
cuma si puteri tu menggedik nk tngk handphone n laptop -.-

chaihh,mentang2 la ko dpt sponsor dari MARA,tang tang tu gak ko nk tngk laptop -.-

tapi x pe la,teman je la dia coz isnin ni dia dh kena belajar dh.
aku pulak terpaksa berholiday smpai september.

puteri dan mardy bieber XD


hmm,lama gak la kitorang jalan,then sampai pukul 7.30 aku dh nk balik.
balik rumah pun jalan kaki oh -.-

sampai2 kat rumah,aku rasa mcm dh xde lutut dh.
aduyaii,penat sungguh!

btw,hari ni best jugak lah coz dpt experience baru kan ajar kanak2 ni?

so,
KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT NAK JADI ANAK MURID AKU,
sila tulis ON AJAR (jarak) NAMA (jarak) UMUR dan post sebagai comment dkt post ni :p

3 comments:

Intan Syafina said...

wah ! hebat !

AL said...

haha..tingat aq pon bodo gak dlu add math...skang boleyla

Mardy said...

haha,agak r.
ingat lagi zaman kite blajar sama2 kt KB kan?