Thursday, February 10, 2011

it has been a while :)

i know what u guys are thinking right now, "mcm budak2" kan?

readers,i am trully sorry!
okaay,seperti yang aku cakap dalam post "Finally",aku sudah jadi promoter kat Parkson
hooo yeaahh! :)

so, aku sangat sangat sibuk kebekalangan ni n dah terlupa pasal belogmard -.-
btw, kerja sebagai promoter ni agak seronok,walaupun SAKIT KAKI -.-

just imagine,aku terpaksa berdiri untuk 8 hingga 12 jam sehari apabila bekerja.
haa,mula2 kerja memang x tahan lah. semua posisi berdiri aku dh buat. -__-

antara posisinya : tonggek,angkat kaki sebelah,bersandar kt troli dan sebagainya.

haa,but after kerja seminggu lebih mcm tu,trust me, u will get used to it.
skarang kalau kena berdiri tegak selama 8 jam pun mcm dh x rasa pape dh coz kaki aku dh sekeras kaki ussain bolt akibat jadi promoter XD

so here's my activity during working ;

* sembang dengan kawan2 n gelak kuat gila
* senyum dan sengih kat sume customer yang datang kat tempat aku
* usha gadis2 cantik/comel/SEXY
* tengok kereta2 mewah seperti bmw,lancer evo 10 dan mcm2 lagi
* mengorat -.-

ouh btw, aku kerja dekat luar entrance parkson n bahagian aku kerja itu dipanggil " Fair "
selalunya fair akan jadi tumpuan para pengunjung sebab ada diskaun 70%
(nama je diskaun 70%,sehelai baju rm60 ke atas gak!)

n aku kena promote baju ber-jenama Arrow.
sebuah jenama daripada USA yang mempunyai quality kain yang sangat elok! (promote)

ouh,korang mesti fikir pasal gaji aku kan?
haa,gaji aku sejam RM 4 hengget.
n aku start kerja 18 january 2011.

di akhir bulan january, aku dpt rm 524 hengget!
okaay,gaji bagi 13 hari kerja sebanyak tu memang HEBAT la kan? 
hahaha,aku kayaaaa~

(btw,gaji aku x dpt lagi. n bos ckp gaji aku masuk awal bulan mac ni. SHTI)

kerja aku kt parkson ni sangat seronok coz aku dpt bnyk gile doh kawan baru ><
ye lah,aku menghabiskan sisa sia remaja aku dekat sekolah MRSM,mana laaa ada masa nk buat member kt ipoh ni. :(

haha,n somehow i think aku dh mcm rapat gila dngn diorang.
eventhough baru beberapa minggu je kenal kan?

maybe i spent almost half of my day,working with them.
so that's might be the reason why i am soo closed with my new friends right now :)

haha,i think itu saja kot untuk korang tahu pasal kerja aku -.-
ya lah, takkan la aku nk cerita everyday's experience dkt sini kan?
haa,sampai seminggu suntuk pun aku tak habis taip lagi.

i'll be update my blog again soon,thanks :)

lots of love - Mard (p/s : aku x lembut!)

4 comments:

Hannah Rafiq said...

Haha setengah dari yr gaji pergi dekat my bill !

syairahmohdanuar said...

usha gadis cantek comel sexy?haha.bagus!

Anonymous said...

ap2 pun gadiss bioterm tuu aku punyaa,. hahaha coomelllllllll siall. zhafirul

AL said...

hmm....aq rse pna jmpe sdare kaw 2 kat ipohla..dye dok mne??