Monday, February 21, 2011

SAYA BERANI !

Perkhidmatan PEMIDAHAN DARAH kebangsaan

okaay,image di atas telah menunjukkan " headline " bagi post ini :)

Pada tanggal 19 hb Febuari 2011,aku x pergi kerja.
(p/s : aku PONTENG )
btw,aku tahu skarang dh  22 hb,so no need to remind me " hey,asal dah lama x update belog? "
aku sudah bekerja skarang,so macam susah gilaa nak mengarang kt blogspot ni.

alasan yang aku bagi kat orang atas aku ialah aku kena pergi hospital,so aku x boleh datang kerja.
kreatif kan aku menipu? haha!

the exact reason yang menyebabkab aku x datang kerja ialah abang aku, Ahmad Baihaqky , balik ipoh.
so aku pun nk spend masa lah dengan dia, ye lah, adik yang baik lah kataa kan :P

so aku pun pergi lah jalan2 dengan dia,then mama cakap dia nak tengok baju dekat Greentown Mall.
jadi,aku pun abang pun ikut lahh.
ye lah,nama pun nak spend masa dengan family :)

Greentown Mall ipoh
at first,kitorang just jalan2 n tengok baju2 je.
but xde satu baju pun yang best,so macam buang masa gak lah.
note : kami mencari baju melayu,bukan baju casual

then suddenly ada pulaaak kempen derma darah kt ground floor.
abang n mama tiba2 gilaa excited coz diorang suka derma darah.
but yang jadi mangsanya ialah AKU.

aku DIPAKSA untuk menderma darah -.-
okaay,antara syarat2 untuk derma darah ialah ;

1) cukup tidur
2) sihat tubuh badan
3) tiada penyakit kronik
4) tidak menjalin hubungan seks secara berjemaah (group sex), taku2 ada aids or hiv
5) BERUMUR 18 TAHUN DAN KE ATAS

then aku pun bersuara,

aku : mirul mana boleh dermaa!!! mirul x sampai 18 tahun lagi!
abang bai : ahh,tak payah nk penakut sangat, boleh je. lagipun ko tu tahun ni dah jadi 18 kan? *panggil jururawat* miss,dia derma darah boleh x?
aku : x boleh kan? x cukup umur lagi ni !
jururawat : adik umur dh 17 ke?
aku : tak de lah, SAYA BARU UMUR 7 TAHUN! MANA BOLEH DERMA DARAH!
* then aku cuba melarikan diri dari tempat kejadian *

namun usaha aku untuk menyelamatkan diri telah jadi sia-sia apabila mak aku pun paksa aku derma darah -.-
lalu aku pun terpaksa akur dengan takdir lalu isi borang untuk derma darah.

kat borang tu banyak soalan,n ada part soalan " pernah kah anda membuat hubungan seks seperti : ...... "
ROFLMAO (rool on floor laughing my ass off)

then tiba la part untuk timbang berat badan, O EM GEE,berat badan aku naik 3 kilo!
mak aihhh,ni sume sebab melantak x ingat dunia since spm habis la ni -.-

then after timbang berat,aku pun ambil la beg darah n sagu hati sebab jadi penderma.
dapat MILO sekotak n TIGER BISKUAT je -.-
berbaloi kah anda menghilang kan darah anda sebanyak satu beg semata-mata milo dan biskut?

okaay, jawapan nya TAK.
but secara positiv nya, satu beg darah dapat menyelamatkan satu nyawa.

btw, darah aku jenis AB positive.

so aku dngn perasaan cemas pun baring lah atas katil penderma darah.
aku takut derma darah bukan sebab aku takut kena cucuk. tidak sama sekali!
sebaliknya aku sudah bisa kena cucuk!

aku takut derma darah sebab JARUM DIA BABI BESAR!
macam STRAW nak minum air!
memangg vampire moden lah hospital ni! habis kering darah aku dia sedut -.-

video di bawah ialah scene ketika aku menderma darah untuk FIRST TIME ;


sumpah macam bongok kan?
haha.

btw, jawapan bagi abang bai untuk soalan " apakah harapan anda untuk darah anda ini " ialah ;

" saya harap darah saya x expired dan diterima oleh gadis yang comel! "
(part diterima oleh gadis yang comel itu adalah idea daripada abang bai )

secara konklusinya, derma darah ni tak sakit.
just gilaaa psycho je. ye lah, siapa tak takut nak kena cucuk ngan jarum gergasi tu?
so, marilah derma darah sama sama agar ramai insan dapat diselamatkan daripada mati akibat kekurangan darah!

4 comments:

Anonymous said...

shittt mannnnn. bapakk jarum besar gila harammm nak mamposss. sumpahhh aku tanak participatee. pengsann akuuuu * terkencing2 tgk kau kena cucukk, zhafirul

AL said...

HAH HAH!bongok!!!!!!!ahah

Anonymous said...

bkn drh ko de pnyakit ke? tym skola dlu.. x cukop blood platelet la... ko derma drh buat aniaya org je.. isy3...

elinadore said...

video tu ade menunjukkan darh tak??? if ade ellyn tak nak tgk !! seramm!!!!!
never derma if sedar, kalau ellyn dah pengsan baru la doktr amik ..